Κυριακή 17 Μαΐου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 17-05-2015

Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο Δελβινάκι για την δοξολογία, το τρισάγιο την ειρηνική πορεία και την κατάθεση στεφάνου, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ.κ. Ανδρέα,   για  τα 101 χρόνια (1914 – 2015) του Αυτονομιακού Αγώνας της Βορείου Ηπείρου, βρέθηκε σήμερα ο πολιτευτής Ιωαννίνων και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Αντώνης Βασιλείου.
Στο περιθώριο της εκδήλωσης είχε συνάντηση γνωριμίας με τον πρόεδρο της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας Βορείου Ηπείρου «ΟΜΟΝΟΙΑ» κ. Λεωνίδα Παππά.
Τι συμβαίνει αλήθεια με την εφαρμογή του πρωτοκόλλου της Κέρκυρας και τον Βορειοηπειρωτικό Ελληνισμό; Συμπληρώθηκαν 101 χρόνια από την υπογραφή του και ακόμη το Βορειοηπειρωτικό ζήτημα εκκρεμεί, όταν τα άλλα δύο ζητήματα είχαν αίσιο τέλος. Το Αυστριακό λύθηκε το 1955 με την ουδετερότητα της και το Γερμανικό το 1991 με την ένωση των δύο Γερμανιών.
 Το Βορειοηπειρωτικό παραμένει εκκρεμές στο συμβούλιο των υπουργών των Εξωτερικών των τεσσάρων νικητριών Δυνάμεων (Ηνωμένων Πολιτειών, Σοβιετικής 'Ένωσης, Βρετανίας και Γαλλίας). 'Όπως είναι γνωστό στο Παρίσι το 1946 πραγματοποιήθηκε η Διάσκεψη των τεσσάρων νικητριών Δυνάμεων. Στο συμβούλιο των υπουργών των Εξωτερικών και πάλι δεν ικανοποιήθηκε το αίτημα της Ελλάδος και η Βόρειος Ήπειρος (αντέδρασε ο υπουργός των Εξωτερικών της Σοβιετικής Ένωσης Mολότωφ) παρέμεινε στην αλβανική επικράτεια. Δεν υπάρχει καμιά άλλη μεταπολεμική διεθνής πράξη που να κατοχυρώνει νομικά το γεγονός ότι η Βόρειος Ήπειρος παραμένει τμήμα της Αλβανίας.
H μεθοριακή γραμμή μεταξύ Ελλάδος και Αλβανίας υφίσταται μόνο de facto και όχι de jure και τo Βορειοηπειρωτικό ζήτημα εξακολουθεί να παραμένει ανοιχτό ηθικά και νομικά.
Η Αλβανία ενώ επιδιώκει την είσοδό της στην οικογένεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν σέβεται την υπογραφή της όχι μόνο στο πρωτόκολλο της Κέρκυρας αλλά και στην ΑΟΖ, ενώ η Ελλάδα αδικαιολόγητα αφήνει να διολισθαίνει το θέμα στη λήθη.
Οι καιροί ου μενετοί.


Ιωάννινα 17-05-2015
Γραφείο Τύπου Αντ. Βασιλείου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου